PA 144 MHz
Модератор: UW1WU
PA 144 MHz
Може хтось в темі і є чим поділитись
Re: PA 144 MHz
PA це скорочення від слова amplifier - такий собі допоміжний пристрій для проведення
повсякденних місцевих зв"язків з метою сказати один одному, що як такової нової інформації немає. І чемно подякувати за проведений одна тисяча п"ятисотий зв"язок з одним і тим же кореспондентом.
Але якщо без жартів - край необхідна річ під час проведення змагань та при гарному проходженні. Про місяць та метеори - мовчу - бачив тільки на малюнках.
Так ось - хочется щось таке собі замутити. Може комусь будуть корисними мої ідеї, може хтось щось підскаже, або виправить...
Є декілька фото з загальною назвою "Робота над двійкою"
. Під кожним фото розмістив свій коментар. Але щось в мене не зовсім получається їх логічно розмістити.... Получилося!




Але якщо без жартів - край необхідна річ під час проведення змагань та при гарному проходженні. Про місяць та метеори - мовчу - бачив тільки на малюнках.
Так ось - хочется щось таке собі замутити. Може комусь будуть корисними мої ідеї, може хтось щось підскаже, або виправить...
Є декілька фото з загальною назвою "Робота над двійкою"

Re: PA 144 MHz



Продовжу...
Лампа металокерамічний НВЧ-тріод ГИ-7Б - дешеве та просте як борщ рішення. Схема - загально відома. Спробую накал живити постійним стабілізованим струмом. Ну і система захисту - за мотивами G3SEK для тріодів.
По мірі наявності часу та натхнення, буду прикладати руки до цього свого заліза і періодично викладати фотки з коротким описом.
От ще декілька з них
- Вкладення
-
- От такі конденсатори будуть стояти у Г-контурі.
- 11.jpg (87.07 Кіб) Переглянуто 83353 разів
-
- Лампа, пі-контур. Пластиковий стакан-повітревід від бокової стінки персонального компьютера - чудово цей конструктив вписався сюди. По завершенню "стройки" горловина буде піднята ще на 1,5 см. Окремо хочеться звернути увагу на пайку - крім пайки місце з"єднання ще механічно обтискається. Припій - паяльна паста для СМД монтажу. Масивні деталі перед тим розігріваються паяльним феном + паяльник на максимальній температурі. Якість пайки чудова.
- 10.jpg (173.48 Кіб) Переглянуто 83353 разів
-
- Ламповий відсік з середини. Велика кількість отворів для системи охолодження лампи.
- 9.jpg (158.32 Кіб) Переглянуто 83353 разів
Re: PA 144 MHz
Частіше за все, роботи, пов"язані з кустарним виготовленням радіоаматорської техніки в непромислових, поодиничних екземплярах не стільки цікаві, скільки монотонні, а часом тяжкі до такого ступеню, що просто приходиться іноді себе заставляти щось робити... Отже, намотка анодного трансформатора - кожний шар вручну намотав, зробив пропитку лаком - точніше звичайне фарбування звичайнісіньким пензликом, дочекався, поки висохне лак, зробив міжшарову ізоляцію з прокладкового паперу (непогано показав себе папір для загортання іжї з "Ашану" - білі листочки формату А4 - для менших за розміром трансформаторів і "Пергамент для випікання" - рулон довжиною 5м та шириною біля 30см. Цупкий, тонкий та непогано всмоктує лак.) І так більше двадцяти разів, на що загалом було витрачено з календарний місяць. Так, занадто великий час для одного пристрою - трансформатора, але це не виробництво... А скільки ми його, того часу витрачаємо даремно, у порожнечу, - а так хоч анодний буде, та й від дурних думок під час роботи над ним менше у голові крутиться
Хочу поділитися де-якими порадами. Обов"язково використовувати на руці, по якій подаеться дріт і робиться його натяжка, має бути одягнута рукавичка, бо навіть через рукавичку умудрявся іноді отримувати потертості шкіри на пальцях. Пальці, які вкладають виточок до виточку, нажаль мають бути без рукавички - бо втрачається чутливість і так акуратно та щільно не намотати (мова йдеться про ручну намотку). Але тут і навантаження набагато менше, ніж на подаючій дрід руці. Витки вкладати щільніше і сильніше робити натяжку дроту - після пропитки (закріплення, фіксації лаком витків) ймовірність їх гуляння у електромагнітному полі мінімальна, що підвищує загальну надійність пристрою. Крім того, коефіцієнт заповнення по міді буде вишим, і саме головне, - не буде такої ситуації, що просто необхідна кількість витків не поміститься у вікні. У високовольтних трансформаторах небажано відводи робити з середини шару обмотки, щоб відвід не лежав поперек шару обмотки, навіть добре заізольований. Краще розрахувати так, щоб кінець шару і був відводом. Така конструкція відводів зменшує геометрічні розміри котушки.
Обов"язково треба звертати увагу на цілісність міжшарової ізоляції - ізоляційного паперу. Де трохи подерлося (особливо дереться на краях на місці розрізів біля щічок), треба підкласти маленьки кусочок лакотканини. Бо напруги там гуляють немаленькі. І шкода буде, якшо у такому місці може виникнути міжвитковий пробій. Такі місця видно на моєму фото.
Далі буду остаточно збирати трансформатор.

Хочу поділитися де-якими порадами. Обов"язково використовувати на руці, по якій подаеться дріт і робиться його натяжка, має бути одягнута рукавичка, бо навіть через рукавичку умудрявся іноді отримувати потертості шкіри на пальцях. Пальці, які вкладають виточок до виточку, нажаль мають бути без рукавички - бо втрачається чутливість і так акуратно та щільно не намотати (мова йдеться про ручну намотку). Але тут і навантаження набагато менше, ніж на подаючій дрід руці. Витки вкладати щільніше і сильніше робити натяжку дроту - після пропитки (закріплення, фіксації лаком витків) ймовірність їх гуляння у електромагнітному полі мінімальна, що підвищує загальну надійність пристрою. Крім того, коефіцієнт заповнення по міді буде вишим, і саме головне, - не буде такої ситуації, що просто необхідна кількість витків не поміститься у вікні. У високовольтних трансформаторах небажано відводи робити з середини шару обмотки, щоб відвід не лежав поперек шару обмотки, навіть добре заізольований. Краще розрахувати так, щоб кінець шару і був відводом. Така конструкція відводів зменшує геометрічні розміри котушки.
Обов"язково треба звертати увагу на цілісність міжшарової ізоляції - ізоляційного паперу. Де трохи подерлося (особливо дереться на краях на місці розрізів біля щічок), треба підкласти маленьки кусочок лакотканини. Бо напруги там гуляють немаленькі. І шкода буде, якшо у такому місці може виникнути міжвитковий пробій. Такі місця видно на моєму фото.
Далі буду остаточно збирати трансформатор.
Re: PA 144 MHz
Ну і сьогодні "дозволив" собі трохи... попрацювати. "Одягнув" трансформаторну котушку у залізо. Тут складного такого нічого немає. Єдине що треба - не спішити з укладанням пластин. Пластиночка до пластиночки, але не до кінця. На цьому трансформаторі залишив приблизно 8мм з двох боків. Краще достукати, коли вже весь набір пластин зібраний, ніж розтягувати,- і все одно, прийдеться розбирати, щоб забрати перехліст без пошкодження пластин, який хоч з один, але утвориться, якщо щільно з двох протилежних боків укладати до упору пластини. Інструмент, яким я користувався під час зборки трансформатора - молоточок, немаркований, грам з 70-80 і нажаль, не знаю, як правильно називається, металічний, вкритий гумою, вагою грам до 200 предмет, який приставляється до місця удару (де треба підігнати пластини одну до одної), а з протилежного боку б"ється молоточком. Перевага - немає деформації пластин, та слідів ударів молотка по поверхні. Молоточком можна достукувати, коли вже майже стався моноліт.
Стягнув шпильками майже так, як має бути. Хай пару днів постоїть, час є, - (займуся як раз паралельно, короткохвильовим РА, але це інша пісня для іншої гілки форуму), притреться, бо треба ще загнати пару чопиків між котушкою та залізом, пролакувати торці, щоб запобігти гудінню. І потому, розпаяти виводи... І до 220
Стягнув шпильками майже так, як має бути. Хай пару днів постоїть, час є, - (займуся як раз паралельно, короткохвильовим РА, але це інша пісня для іншої гілки форуму), притреться, бо треба ще загнати пару чопиків між котушкою та залізом, пролакувати торці, щоб запобігти гудінню. І потому, розпаяти виводи... І до 220

Re: PA 144 MHz
А тим часом справа доходить і до іншого компонента блока живлення - конденсатора. Поліз у "закрома родіни" - знайшов
Ще хотів щось пошукати, а то і залишитися у тих закромах - вигнали
З великим-великим запасом по електричних параметрах, і де та ГУ78
для такого конденсатора... Але скільки той запас може лежати - пора і попрацювати, хай хоч і на ГИ7Б та на 2кВ 




З великим-великим запасом по електричних параметрах, і де та ГУ78




Re: PA 144 MHz
Нове поступлення - високовольтні, потужні діоди (вже сучасні 10А на 1000В), високовольтні конденсатори (6н8 на 2кВ) та резистори (120 кОм на 2 Вт). Це все елементи високовольтного місточка.
Думаю, що немає секрету у тому, для чого ті усі детальки - для випрямлення "кривого" струму у прямий
, тобто для перетворення змінного струму у постійний - це робота, взагалі, діодів, а щоб самим діодам комфортніше було працювати ставляться їм у паралель конденсатори та резистори. Резистори-шунти - для вирівняння величини напруги між послідовно включеними діодами, у випадку, коли діоди закриті зворотнім струмом. Поскільки зворотній опір діодів набагато більший за опір резисторів, то падіння напруги у парі діод-резистор (при закритому діоді) буде визначатися резистором. Там масимальний розбіг +-10%, а на практиці, і менше, - що набагато краще за розбіг зворотнього опору діодів(тут треба враховувати ще й вплив робочої температури на резистори та діоди). Однак, з розвитком технологій виробництва діодів, іх параметри покращуються, і, за досвідом конструкторів високовольтної техніки, вже немає необхідності у встановленні резисторів. Бо розбіг у зворотньому опорі сучасних діодів малий і величина зворотньої напруги, що падає на діодах приблизно однакова. Я погоджуюся також з цим. А от на практиці поміряти параметри діодів немає чим, та й проводити численні лабораторні роботи - не моя мета. А таких даних для послідовного включення діодів у DATASHEET-ах немає. Безумовно, якщо у масштабах промислового виробництва, економія півтора-два десятка дво-трьохватних резисторів на одиницю продукції дає економію, то для себе любимого в умовах кустарного виготовлення при наявності у "закромах родіни" достатньої кількості цього добра, я всеж-таки вирішив їх поставити. Маслом кашу не зіпсуєш, враховуючи країну походження і абсолютеу невідомість виробника тих потужніх діодів. З конденсаторами легше - протипоказань, щоб їх не ставити немає. Їх не тільки варто, а й необхідно ставити. Поскільки діод - це нелінійний радіотехнічний елемент і у процесі переключення з проводящого у непроводящий стан і, навпаки, - виникае купа перехідних процесів, які викликають шум та купу непотрібних випромінювань у ефір. Ці конденсатори якщо не долають ці процеси повністю, то суттєво зменшують їх вплив на наші RX.
Думаю, що немає секрету у тому, для чого ті усі детальки - для випрямлення "кривого" струму у прямий

Re: PA 144 MHz
Зібрав, пофарбував, поміряв де-які параметри.
Не гуде, дивно, але зовсім не чути... Струм ХХ 250 мА
Напруги на вторинних обмотках 600, 600, 215 та 145 Вольт. Що має дати під навантаженням у 550-600 мА біля двох киловольт. Ніби як раз те, що треба. В разі потреби є можливість забрати 20 або 35, або разом, 55 витків з загальних 380 з первинної обмотки з відповідними змінами параметрів трансформатора. А ось нове поступлення з "закромов родіни" - дросель фильтра на вході мережі 220 Вольт. Конденсатори для фільтра також в закромах є
Не гуде, дивно, але зовсім не чути... Струм ХХ 250 мА
Напруги на вторинних обмотках 600, 600, 215 та 145 Вольт. Що має дати під навантаженням у 550-600 мА біля двох киловольт. Ніби як раз те, що треба. В разі потреби є можливість забрати 20 або 35, або разом, 55 витків з загальних 380 з первинної обмотки з відповідними змінами параметрів трансформатора. А ось нове поступлення з "закромов родіни" - дросель фильтра на вході мережі 220 Вольт. Конденсатори для фільтра також в закромах є
